Meervoudige Authenticatie in de RiskChallenger applicatie

Meervoudige authenticatie vergroot de veiligheid van jouw RiskChallenger-account. Accounts waarvoor meervoudige authenticatie is ingeschakeld, vereisen een extra stap tijdens het inloggen, waardoor de kans wordt verkleind dat ongeautoriseerde personen toegang krijgen tot het account en de gegevens. Op deze pagina vind je het stappenplan om deze meervoudige authenticatie te activeren.

Authenticator App

Voor het gebruik van meervoudige authenticatie gebruik je een app op je smartphone. Als je nog geen app hiervoor hebt geïnstalleerd, kun je één van de onderstaande applicaties gebruiken. Volg vervolgens de handleiding van de betreffende authenticator-app om een nieuw account toe te voegen.

Configuratie

1. Om meervoudige authenticatie te configureren, ga je op je computer naar https://account.riskchallenger.nl en log je in met je RiskChallenger-account.

2. Meervoudige authenticatie is te vinden onder het kopje "Beveiliging". Hier kun je zien of deze al is ingeschakeld en je kunt wijzigingen aanbrengen in de instellingen. Klik op de "Configureer" knop om meervoudige authenticatie te configureren.

3. Er opent nu een pop-up met een QR-code. Deze moet je scannen met de app voor meervoudige authenticatie op je smartphone. Als de QR-code succesvol is gescand, zie je het e-mailadres dat je gebruikt om bij RiskChallenger in te loggen, en een zescijferige code. Deze zescijferige code is je token. Voer deze code in onder de zojuist gescande QR-code op je computer.

4. Klik op "Opslaan" om meervoudige authenticatie in te stellen.

5. Wanneer meervoudige authenticatie succesvol is ingesteld, krijg je een lijst met herstelcodes te zien. Bewaar deze herstelcodes op een veilige plaats. Als je geen toegang hebt tot je authenticator-app, kun je deze herstelcodes gebruiken om alsnog toegang te krijgen tot je RiskChallenger-account. De herstelcodes worden slechts eenmaal getoond en zijn elk eenmaal geldig.

Gebruik

Als meervoudige authenticatie is ingeschakeld voor jouw account, moet je een zescijferige code invoeren tijdens het inloggen. Deze code wordt gevraagd nadat je je wachtwoord hebt ingevoerd.

Als je geen toegang hebt tot je authenticator-app, kun je een van de opgeslagen herstelcodes gebruiken. Als je ook geen toegang hebt tot je herstelcodes, kun je contact met ons opnemen om je account te herstellen. Selecteer op onze contactpagina de optie "Probleem met de software".

Door op 'Accepteren' te klikken ga je akkoord met de opslag van cookies op je apparaat voor het verbeteren van de website, analyse van gebruik en marketing-doeleinden. Zie ons Privacy Statement voor meer informatie.